16 January 2019

Dice Game: de reis van idee naar innovatieve app [Klantcase]

De samenwerking tussen The Dice BV en Myler Media is als een geoliede machine verlopen. In dit artikel vertellen we hoe de reis van idee tot app bij ons verloopt.
Shape 6

Dice Game banner
De samenwerking tussen The Dice BV en Myler Media is als een geoliede machine verlopen. In dit artikel vertellen we je graag hoe de reis van idee tot app in de store bij ons verloopt.
 

Het idee

Eind 2017 ontvingen we een geweldig app idee van Bob Andersen en Hanneke van Veghel. In een enthousiaste e-mail vertelden ze ons het idee: een gaming app waarbij spelers uitdagingen met elkaar aangaan. Welke uitdaging dat is? Dat bepaalt de dobbelsteen.
 

Bob en Hanneke wilden dit concept graag vertalen naar een app, waarin gebruikers uitgedaagd worden om spontane momenten te beleven die ze niet zo snel uit eigen beweging zouden ervaren. Op deze manier bevordert de app sociale interactie en laat het op een laagdrempelige manier mensen met elkaar in contact komen.
 

Na enkele fijne gesprekken is in maart van 2018 de realisatie van Dice Game gestart door Myler Media.
 

Van idee naar concept

De eerste stap om dit idee te realiseren, was door het opstellen van UX- en UI-designs. We kregen hierin de vrije hand en het volledige vertrouwen van de opdrachtgever. Een erg fijne manier van werken!
 

Onze vrienden van Have A Nice Day (net als ons gevestigd in de Gruyterfabriek in Den Bosch) hebben ons bij het opstellen van de UX- en UI-designs geweldig ondersteund.

Dice Game screens
 

Van concept naar app

Na goedkeuring van de conceptuele designs zijn we in april overgegaan tot development van Dice Game.
 

Elke app is anders en kent zijn eigen bijzonderheden, maar voor deze game voorzagen we twee grote uitdagingen in het bijzonder:
 

  • Dobbelsteen: het mechanisme en de animatie waardoor een de gebruiker een random opdracht te zien krijgt op basis van eerder opgegeven voorkeuren

  • API: gebruik van en afstemming met custom CMS
     

Onze developer Jan over het dobbelsteen mechanisme:
“Voor deze applicatie was een design bedacht dat ik het best kan omschrijven als een rad van fortuin. Ik had zoiets nog nooit eerder in een andere app gezien en het was dan ook een enorme uitdaging om dit werkend te krijgen. Ik heb deze animatie from scratch gemaakt en heb hierbij enorm veel geleerd. Voor een gebruiker lijkt het misschien iets kleins, maar ik ben enorm trots op het eindresultaat van dit innovatieve stuk code!”

 

Dice Dobbelsteen Animatie


Over de custom CMS zegt projectmanager Mark: 
“De categorieën, instellingen en de verschillende uitdagingen in de app kunnen in een custom CMS automatisch worden aangepast, zonder dat een nieuwe app-release nodig is. Door dit slimmigheidje kan de opdrachtgever op een vrijblijvende manier nieuwe content blijven toevoegen, zonder dat onze assistentie daarbij nodig is.”
 

Het resultaat

Door de samenkomst van een creatief idee, mooie designs en innovatieve code is dit een app geworden waar we bij Myler Media enorm trots op zijn. De app is gratis te download voor iOS en Android. Een deel van de in-app purchase opbrengst gaat naar het goede doel: de zero hunger challenge.

Deel dit artikel